« […] Δεν ιδρύθη το Πολυτεχνείον μας ως Πανεπιστήμιον, όπως το γνωρίζομεν σήμερον και όπως έχουν την αρχήν των τα νεώτερα Πανεπιστήμια όλου του κόσμου και αυτής της Ελλάδος. Ανεφάνη το 1837 υπό την πλέον στοιχειώδη μορφήν εκπαιδευτικού ιδρύματος, ως Κυριακάτικον δημοτικόν σχολείον τεχνικής εκπαιδεύσεως. Ευθύς εξ αρχής, όμως, ο ζήλος των μαθητών και των διδασκάλων, εκ των οποίων οι περισσότεροι εις αυτό το Σχολείον είχον γνωρίσει τα πρώτα φώτα της μορφώσεώς των, προσθέτει διαρκώς νέαν έντασιν εις τας σπουδάς και νέαν ανάπτυξιν, εις το καθεστώς της οποίας βασιζόμενη η Διοίκησις του Πολυτεχνείου, προβάλλει εκάστοτε εις την προϊσταμένην κρατικήν αρχήν την αξίωσιν της ανυψώσεως της στάθμης του Σχολείου. Και υποβάλλει συγχρόνως το σχέδιον της νέας οργανώσεως, την οποίαν πάλιν εν τη εφαρμογή θα υπερβούν με την πάροδον τον χρόνου αι επόμεναι γενεαί, δια να σημειωθή και νέος σταθμός ανόδου…»
(από τον πρόλογο του βιβλίου)